AA Möbler AB
Bergsbrunnagatan 28
753 23 Uppsala
varje dag: 10.00 – 18.00
söndag: 10.00 – 17.00
Garanti och reklamation
Självklart är vi måna om att din produkt ska uppfylla dina förväntningar. Här hittar du information om vilka regler som gäller vid reklamation. Vidare hittar du ett formulär där du kan reklamera din vara.
För att reklamation hos aamobler ska kunna åberopas så förutsätts följande:
Att produktens skötselråd har tillämpats
Att produkten har monterats på ett korrekt sätt i enlighet med aamobler monteringsanvisning
Att produkten har använts på ett normalt sätt
Att produkten har
(i) förvarats på ett avsett sätt
(ii) inte utsatts för onormala fukt eller temperaturförändringar
(iii) inte utsatts för skador orsakade av olyckshändelse (motsvarande)
(iv) inte på något sätt modifierats av kunden.
Normalt slitage, färgskiftningar, pilling eller andra normala förändringar under en produkts livscykel berättigar inte till någon reklamationsrätt.
Vilka åtgärder vidtar aamobler för att bedöma ett reklamationsärende?
aamobler undersöker kundens produkt och utreder om ärendet omfattas av reklamationsrätt. I det fall reklamationsrätt föreligger kommer aamobler i första hand att avhjälpa felet på produkten – eller om detta inte är möjligt – ersätta kunden med ersättningsvara. Om någon ersättningsvara inte finns (eller reklamationen avser en tjänst) får kunden istället en kontant ersättning. Sådan ersättningen betalas tillbaka till kunden på samma sätt och till samma kund som betalade aamobler.
Som en extra trygghet för dig som köper en säng har vi infört en Nöjd-kund-garanti. Den gör det möjligt för dig att byta komfort om sängen känns för hård eller för mjuk.
Läs mer om Nöjd-kund-garanti.
Om du vill reklamera en vara behöver vi ha viss information av dig oavsett om du handlat på aamobler.se eller i butik.
Reklamera din vara här.
Självklart är vi måna om att din produkt ska uppfylla dina förväntningar. Du som kund har alltid tre års reklamationsrätt på alla våra varor enligt Konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker fabrikationsfel på de varor du har köpt hos oss. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.
Vid en godkänd reklamation hjälper vi dig enligt följande:
I första hand avhjälpa felet.
I andra hand ersätta dig med en ersättningsvara.
I tredje hand ge dig en skälig ersättning genom prisavdrag.
aamobler.se strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att reklamationen mottagits, men det kan ta längre tid beroende på vilken produkt som reklamerats.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer aamobler.se riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden. Du kan också läsa mer på www.aamobler.se. Vid eventuell tvist följer aamobler.se beslut från Allmänna reklamationsnämnden.
Reklamera din vara här.
Öppet köp & retur
Blev det inte riktigt som du tänkt? Här har vi samlat de vanligaste frågorna som rör öppet köp och retur.
Ja, normalt har du 30 dagars öppet köp när du handlar i aamobler-butik. För specialbeställningar, reaprodukter, presentkort och vissa hygienprodukter gäller andra villkor. För rea-varor gäller öppet köp i 7 dagar. Det framgår av ditt kvitto eller ordererkännande vad som gäller för ditt köp.
För att få dina pengar tillbaka måste du ha kvittot kvar samt lämna tillbaka varan hel och ren, i originalförpackning. Varan får inte heller ha varit använd och skall returneras omonterad.
Köp på aamobler.se omfattas alltid av 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Utöver det har du normalt öppet köp i 30 dagar från leveransdatum enligt samma villkor som gäller i butik. Specialbeställningar, reaprodukter, presentkort och vissa hygienprodukter omfattas inte av öppet köp.
Det framgår av ditt kvitto eller ordererkännande vad som gäller för ditt köp. För att få dina pengar tillbaka måste du ha kvittot kvar samt lämna tillbaka varan hel och ren, i originalförpackning. Varan får inte heller ha varit använd och skall returneras omonterad.
Enklast returnerar eller byter du din vara kostnadsfritt i någon av våra aamobler-butiker. Detta gäller både köp i butik och köp på aamobler.se. Glöm inte att ta med dig kvittot.
Om du handlat på aamobler.se och valt att få din vara levererad via Postnord eller DHL kan du också välja att skicka tillbaka varan mot en returfraktskostnad som är densamma som kostnaden för leveransen. Returfraktsedel finns med i ditt paket.
Om du har returnerat en vara som du köpt på aamobler.se sker återbetalning normalt på samma sätt som den ursprungliga betalningen. Återbetalning är dig tillhanda inom 30 dagar.